filippacarlsson

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 21:14

Vad tycker ni om Antares ridbyxorna. Tycker de är rätt coola men inget som jag vill ha direkt. Tycker det påmminer om voltigedräkter? Men man sticker ut lite ur mängden om man har dem ju. Så de är lite coolt ändå ;)

Halvhiss.


  

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 20:15

VAD HAR DU FÖR... (HÄSTUTRUSTNING)

...hoppsadel: Pariani
...dressyrsadel: Saldi
...aachenträns: Dy'on
...pullarträns: Vet inte men hon passar inte i det :(
...remontträns: Inget men ska köpa tror jag
...hjälptyglar: Inga
...framskydd: Eskadron
...bakskydd: eskadron
...benlindor: Olika
...sadelgjord: Event, Hansbo och nåt annat.

...ridtäcke: Allt möjligt
...täcke: Olika
...pannband: Vet inte vilket märke
...transportskydd: John Whitaker
...bett: Tre-delat och fullcheek
...luva: GG, Hansbo och Hööks
...tyglar: Hansbo mm.
...padd: Hansbo och nåt mer.
...stigbyglar: Ska köpa nya

VAD HAR DU FÖR... (RYTTARUTRUSTNING)
...hjälm: Ful s*it hjälm (Blir ny i GBG)

...stövlar: Tretorn
...säkerhetsväst: Riders Company
...ridbyxor: Olika
...ridtröja: Kingsland blandannat.
...ridstrumpor: Kingslan mm.
...sporrar: vanliga ponnysporrar
...handskar: Rockel
...spö: OLika
...ridjacka: Horze, Mountain Horse mm.
...ridväst: Cavallo
...ridskor: Vet inte riktigt men snygga i varje fall :)  Ariat :)
...chaps: Nåt Falsterbo Grejs

...stallmössa: Kingsland



Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 19:32

  

      

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 19:23

Inköpningslista GHS:

Bruna Whitaker Ridbyxor

Hjälm

Ridväst

Ridkläder (Vet inte vad)

Träns till Bosse

Stalltäcke (eventuellt till båda ivarje fall till Bosse)

Testa ridstövlar

Schabrak (Minst ett)

GHS tröja


+ Plus mer inpulsköp antagligen


Men jag ska kanske inte köpa allt heller men det mesta i varje fall.

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 19:22

Såg typ likdan ut idag :)


  

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 19:09

Så här såg jag ut innan då:


  


  

(Ridbyxorna är mörkblåa igentligen)

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 19:05

Först red jag Boogie. Som tanken var så hoppade jag på en volt. Tillslut var det ena räcket 1 m och vi fick inga vägringar eller något.


Bosse gick också jätte bra men jag skrittade mest för han blev väldigt trött igår.


  

Fina prinssesan.


Jag red henne med Agnes träns och äppel-bett. Hon gick s*it bra på det :)

Av Filippa Carlsson - 11 februari 2011 13:49

Ska ut och byta hästarna i hagen nu sen så blir det att rida Boogie och Bosse. Jag hade tänkt att göra samma övning med Boogie som jag gjorde med Bosse igår. Men med Bosse vet jag inte vad jag ska göra än :)

Ovido - Quiz & Flashcards